Det där tåget

Det där som i vanliga fall bara tuffar på och inte känns särskilt jobbigt (jo självklart ibland)och som inte alls känns som ett tempo som är svårt att hålla- det känns nu som huur i hela friden ska jag kunna hoppa på i farten?. Jag surrar om vardagståget.

I Gambia har det inte funnits någon som helst stress. Alla sociala medier har varit som bortblåsta. Pluggstress har knappt, knappt varit på näthinnan överhuvudtaget. Träning? Tjaa.. Afrikansk dans, en hög plankor och några hundra armhävningar… Men inga morgonwalks i ottan eller tabatapass (helt ooomöjligt i 40 graders värme). Min vardag har helt enkelt varit på paus. Väldigt skönt, men nu är jag taggad på att hoppa på tåget igen. Våren är alltid hektiskt i plugget och denna termin är sannerligen inget undantag. Men D-vitamindepåerna är påfyllda och nu är det bara tuta och köra. Det är ingen idé att försöka hinna allt på en gång. Jag känner fortfarande att allt inte riktigt har landat i kropp och knopp. Men snart så!

Fredag.

Dagens PW byttes ut mot en löptur, i strålande solsken. Uuuunderbart! Nä, det var äckelpäckeljobbigt faktiskt. Vi gick ut lite för hårt. Trots det,lyckades vi ändå hela vägen. Kändes bra.
Vi har även myst ute i solen. Samtidigt passade jag på att läsa inför måndagens litteraturseminarium. Tvättat klart allt har vi gjort också. Och kört lite styrka. Nu är vi nyduschade och taggade för myskväll!

20130308-164523.jpgtrött

20130308-170803.jpgpigg igen 😀

Hoppas du haft en bra dag och att du får en mysig fredagkväll!

kram/lillafrun

Kommentar

  1. Hilde

    Hei! Jeg er en norsk leser som er innom bloggen din hver dag. Du sprer så mye positiv energi! 🙂 Og du får meg ut for å trene 😉 Takk! Tenker du på kosthold, eller er du av de heldige som ikke trenger å tenke på det? 🙂

    Svara
    1. lillafrunsdagbok

      Så fantastiskt roligt att höra, tack snälla Du! 😀 Jag tänker absolut på kosten, och äter allsidigt med lagom av allt. Socker utesluts på veckan, men på helgen kan det dyka upp- om jag ens är sugen då (sötsuget minskar/försvinner i och med träningen). Något jag också är noga med är att äta regelbundet,ca 5 gånger om dagen, med 3 timmars mellanrum. Ett mellanmål kan vara kesella, hallon och nötter t.ex. Gott och bra med protein! Träna,äta,vila- alla tre lika viktiga! Fortsatt lycka till med träningen och tack för att du lämnar spår efter dig här på bloggen! Det glädjer mig!

      Svara

Lämna gärna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *